22.12.11

Azam

Hidup ni umpama roda. Kejap kau kat atas, kejap nanti kau kat bawah. Untuk naik ke atas, kau sendiri kena mula dari bawah - bukan terus ke atas. Tapi kalau kau anak raja benda tu tak mustahil la kan?

Lepas tu bumi ni berputar mengikut paksinya. Berputar mengelilingi matahari. Bulan pulak mengelilingi bumi, kalau bumi mengelilingi bulan itu dah jadi berita tergempar.

Ok la, dalam setahun ada 365 hari. Dalam satu bulan ada 31 hari. Kadang-kadang 30, ada jugak 29 hari. Itu belum cerita lagi dalam seminggu ada berapa hari. Dalam satu hari ada berapa jam pulak kan. Benci sebenarnya gua nak menaip panjang-panjang ni.

Senang cerita macam ni la. Krismas nak dekat, so hari Isnin tu cuti sebab Krismas jatuh hari Ahad. Bila Krismas nak dekat, secara otometiknya tahun baru pun nak dekat dah kan? Maka dengan itu gua nak bagitahu yang tahun depan gua punya azam adalah untuk memenuhi azam tahun-tahun lepas. Apa dia azam tahun-tahun lepas gua tu pulak gua pun tak berapa ingat dah, so gua harap dapatlah gua ingat kembali azam-azam gua yang lepas supaya dapatlah gua memenuhi azam gua tu.

Ok la, gua nak pergi mandi ni. Waktu Maghrib pun dah tiba. Gua nak mandi lepas tu nak pergi mapley makan nasik.

Ok,bye!

notakaki : dengar cerita kiamat tahun depan, betul ke?

2 comments:

si ngokngek said...

selamat tahun baru dgn azam baru..

p/s:caya sgt cakp orang,hanya Allah ja tahu bila kiamat

zulhelmimalek said...

baiklah