15.9.11

Bukan Salah Aiman Nur

Musalmah Kebaya benci sangat dengan Aiman Nur. Padahal budak tu tak tahu apa-apa pun. Tapi Aiman Nur juga yang disalahkannya.

Sebenarnya bukan salah Aiman Nur.

Aiman Nur masa tu belum lahir lagi. Jadi janin pun belum, macam mana nak salahkan dia? Kesian Aiman Nur, tak pasal-pasal dibenci atas sebab dendam lama.

Dulu, Musalmah Kebaya berkenan sungguh dengan wajah kacak Jeffrey Din. Sampaikan sanggup hari-hari dia lalu depan rumah Jeffrey Din semata-mata nak tengok jejaka idaman dia yang sering melepak bawah pokok jambu sambil bermain gitar.

Setiap kali keluar, Musalmah Kebaya akan pakai kebaya yang ketat - semata-mata nak tarik perhatian Jeffrey Din. Tapi hampeh, Jeffrey Din langsung buat tak tahu je. Tapi tiap kali Rozita Che Nan lalu, Jeffrey Din kenyit mata. Mulalah Rozita Che Nan malu-malu manja. Tu yang berbulu Musalmah Kebaya tengok.

Tapi, tu cerita lama. Cerita sebelum Musalmah Kebaya kahwin dengan Jeffrey Din. Itu pun setelah Jeffrey Din dan Rozita Che Nan bercerai mati. Kalau tak, tak tahulah dapat ke tidak Musalmah Kebaya kahwin dengan Jeffrey Din.

Dan Aiman Nur adalah anak yang dilahirkan hasil perkahwinan Jeffrey Din dan Rozita Che Nan. Itu yang berbulu sangat Musalmah Kebaya dengan Aiman Nur. Padahal budak tu tak salah langsung.

Bukan salah Aiman Nur.

No comments: