24.10.09

Jahanam!


Ini filem baru Quentin Tarantino.

Ini bukan filem remake The Inglourious Bastards tahun 1978, itu filem lama. Itu betul-betul punya cerita perang.

Yang ni boleh gelak-gelak lagi dalam panggung, cuma kadang-kadang terasa nak marah bila ada orang macam tak kisah nak jawab talipon dalam panggung. Siap cakap kuat-kuat macam kat dalam jamban rumah dia pulak.

Lagi satu, kalau rasa diri tu pengagum Nazi dan juga pembenci kaum Yahudi pikir-pikirlah balik nak tengok ke taknak.

Filem ni memang memperkotak-katikkan Nazi dan mengangkat Yahudi sebagai pemenang, itu yang aku rasa la.

Selain daripada 2 butir popcorn yang melekat kat sweater Led Zeppelin aku, pastu rilek je tak perasan sampai la ke car park, aku rasa filem ni best jugak la untuk ditonton. Cibai punya popcorn.

2 comments:

Bainun Waheeda said...

hahaha..

tak ajak aku tu yang pop corn melekat tu Bob!!


nota : lamanampak tak jenguk blog aku..ehem ehem

zulhelmimalek said...

aku skg asyek sebuk download blue je kalau on9...
tu yg x sempat nk snggah tu..