26.11.09

Salam Aidil Adha


Besok nak raya dah. Sepanjang aku hidup ni, aku perhatikan yangg feel nak sambut raya korban ni tak seberapa gempak macam raya puasa. Kalau raya puasa orang ramai sanggup bersesak kat Jalan TAR, cari macam-macam barang. Pulak tu, budak-budak pulak siap seting dengan kawan-kawan nak keluar shoping baju raya kat Sungei Wang la, Times Square la, macam-macam lagi la. Tapi untuk raya korban aku tengok takde pulak semangat keshopingan yang maha hebat, agaknya diorang malas kot.

Hari ni aku nak gerak balik kampung. Besok pagi lepas sembahyang raya kalau aku rajin boleh la aku join orang sembelih lembu, tapi biasanya aku lebih pada bergelumang dengan toto dan selimut je. Aku tak berapa nak beria la kalau bab-bab nak tengok lembu kena sembelih ni.

Jadi, dikesempatan ini aku mengucapkan Selamat Hari Raya Aidil Adha, bawak kereta balik kampung jangan bawak laju-laju. Kalau nak bawak kereta laju-laju, apply kerja kat team F1 Ferrari. Lagi satu, kalau makan daging masak rendang besok jangan sampai tersedak. Kalau tersedak ke, tercekik ke, bawak-bawak la minum air sirap. Tu jenis makan tak baca Bismillah la tu, gelojoh semacam.

No comments: