25.9.10

Selamat Jalan, Kawan!

Pukul 2 pagi nanti, beberapa orang member gua akan terbang menaiki pesawat menuju ke luar negara untuk menyambung pelajaran. Gua sebagai member tumpang gembira dengan perkhabaran tersebut, walaupun sedikit terkejut. Tapi, gua tak mempunyai hak untuk menghalang mereka dari mencapai apa yang mereka inginkan.

Sepatutnya tadi gua berada di KLIA, untuk menghantar (macam nak hantar nenek atuk lu orang pergi haji la) mereka semua, tapi apakan daya ada beberapa sebab yang menghalang gua dari meneruskan niat di hati.

Selain dari ketiadaan kenderaan (walaupun sudah dipelawa menaiki kereta member), hujan juga menjadi alasan gua memandangkan gua terlebih dahulu kena pergi ke The Mines dengan menunggang motosikal, barulah member gua pick up gua dan seterusnya ke KLIA dan gua juga merasakan bahawa berkemungkinan besar gua takkan terdaya menahan emosi gua di sana, maklumlah kalau dah melihat gadis-gadis berpelukan sambil menangis dan meluahkan segala perasaan sayang di hati serta tidak sanggup untuk meninggalkan antara satu sama lain, cukup untuk membuatkan gua menahan diri untuk tidak turut serta ke KLIA.

Buat member-member gua tu, gua mohon maaf sebab tak dapat pergi. Gua tak rela air muka ganas gua menunjukkan riak sebak dan sayu memandangkan takde siapa pun dari kalangan member-member gua sebelum ni yang pernah melihat riak wajah gua begitu. Jangan ingat kalau berhati punk tak reti nak berasa sebak ye. Gila ke apa, buatnya ada tangan gatal yang saja-saja nak picit punat kat kamera kan dah ke dajalkan gua namanya tu.

Apa-apa pun gua ucapkan selamat maju jaya pada lu orang semua. Pandai-pandai bawak diri kat sana, jangan ikutkan nafsu sangat. Solat jangan lupa, puasa pun sama. Makan minum kena jaga, jangan main bedal je benda yang nampak sedap. Lagi satu, berfesbuk jangan sesekali lupa, kalau tak gua remove lu orang dari senarai member gua.

Ok la, gua malas nak tulis panjang-panjang. Cukuplah gua taip sms panjang-panjang bagi kat lu orang tadi. Jangan lupa pada gua semasa di perantauan. Raya tahun depan hantar la ucapan kat surat khabar ye. Akhir kata, selamat maju jaya gua ucapkan kepada kalian.

notakaki : jangan lupa ole-ole yang gua pesan. nanti gua bayar la balik, ingat gua tak mampu ke?

2 comments:

Bainun Waheeda said...

ko nak kena tampa ke?

katty perry dah tunggu lama la !!

Nad Ali said...

TERIMA KASEY BEBOY!!!!

salam perantauan dari aku dan ily patehah haha. :)