31.12.09

2010

Aku tengok ramai orang kucar-kacir dok sibuk cerita pasal tahun baru. Nak selebret kat mana la, dengan sape la, best ke tak, dan macam-macam lagi.

Nasib baik la aku bukan jenis orang-orang macam tu. Malam tahun baru pun macam malam-malam hari biasa. Setiap malam kalau nak melepak sambil main spray buih bodoh tu pun boleh aje, bukan nak kena tunggu malam 31 Disember tiap-tiap tahun.

Malam ni pun agenda aku mesti macam malam-malam sebelum ni. Melepak kat mamak sampai 2-3 pagi, kang kalau bosan tetiba dah sampai kat tempat karoke. Lepas tu pusing-pusing Angsana usya bapuk, suluh-suluh lampu kalau nampak orang beromen dengan bapuk, sembang-sembang dengan bapuk sampai kekadang aku rasa nak turun dari kereta pastu tumbuk perut bapuk tu pastu blah dan pelbagai aktiviti yang menarik.

Tapi yang paling cool la kan, kalau masuk 2010 ni bermakna dah setahun aku tak keje secara tetap. Ada jugak la kadang-kadang dapat job untuk 2-3 hari je. Gila babi cool hidup aku, hidup tanpa caruman KWSP dan tanpa gaji bulanan. Boleh pulak aku survive sampai setahun ye.

notakaki : malam 31 disember 2007 adalah malam yang paling best sebab dapat bergembira dekat c.m annexe tengok persembahan kugiran secara free.

1 comment:

Mohd Shaffiq Bin Mohd Razali said...

lebeh kurang aku je..
lg satu ko ckop kn lg setahun berkerja secare ta ttp..
mesti lepas ni ko akan rase terrase cool gile na mampos
haha :P