2.8.11

Jangan Jadi Setan Woi!

Puasa tahun ni gua harap gua tak jadi setan. Gua tak mahu ambik alih tugas setan yang dah kena hambat tu. Cukuplah si nafsu yang buat kerja, tu pun gua rasa tak ramai yang boleh nak hendel.

Tapi kan, gua rasa pengalaman puasa gua yang paling setan sudah tentu pada masa gua masih di bangku sekolah lagi.

Ya, betul tu.

Sampai sekarang gua geleng kepala kalau teringat kenangan hisap rokok kat balkoni dorm lepas balik dari sekolah di waktu bulan puasa. Lepas tu suka benar gua jalan-jalan keliling hostel usung megi, kole dengan milo 3 in 1 semata-mata nak tanya siapa yang ada heater.

Lepas dah kenyang, ramai-ramai bentang tilam bawah kipas pastu tidur sama-sama. Pukul 6 petang bangun, basuh muka, salin baju senonoh sikit lepas tu turun dewan makan beratur ambik nasik untuk berbuka. Kalau lauk ayam, nak pilih yang besar-besar je. Pastu kalau ada kuih best, rembat orang lain punya kuih.

Kehkehkeh, setan jugak gua ni rupanya ye.

No comments: