15.12.11

Cinta Paling Epik?

Ahad lepas gua bertolak ke Central Market Annexe dari rumah gua di Cheras semata-mata nak ke acara yang saban tahun diadakan di sana iaitu Art For Grabs. Selain daripada keinginan gua untuk membeli buku dan jalan-jalan di sana, gua juga telah berjanji dengan seorang rakan untuk melepak bersama di sana.

Maka pada petang Ahad itu gua pun menunggang motosikal kapcai gua menuju ke Annexe. Sesampai je gua di sana, terus gua menuju ke tingkat paling atas sekali. Sambil mendaki tangga, sesekali terlintas dalam kepala otak gua nostalgia semasa menghabiskan masa di Annexe suatu masa dahulu. Pehhh, syahdu!

Bila dah sampai, gua tengok orang pun boleh tahan ramai. Makwe-makwe pun ada, tapi gua tak berapa minat nak mengorat time tu. Entah kenapa gua pun tak tahu, yang gua tahu gua nak pusing-pusing tengok apa yang ada dan boleh dibeli oleh gua.

Sedang gua leka berjalan, tiba-tiba kaki gua terhenti di depan gerai jualan Lejen Press. Maka secara otometiknya gua pun mengangkat beberapa buah buku untuk dibaca tajuk serta sinopsis di kulit belakangnya. Setelah puas membelek beberapa buah buku, dan tak lupa juga membelek duit di dalam dompet, gua dengan rasa penuh yakin membeli 2 buah buku - Awek Chuck Taylor oleh @comradenami dan juga Hero oleh beberapa orang penulis lain. Oh ya, gua ada juga beli sehelai t-shirt Amnesty Malaysia.

Okay, senang cerita ini bukan review sebenarnya. ACT tu pun gua dah habis baca dah pun masa zaman Hafiz tengah top kat blog, siap tahu cerita tambahan yang tak ditulis oleh Nami lagi tahu? Walaupun dah habis baca dekat blog dulu, gua tetap beli sebuah sebagai menghormati janji gua pada Nami sendiri. Tapi gua still rasa sendu tangkap syahdu bila baca ACT ni. Cibai la Nami, lu punya love story memang lagi epic la sial dari gua punya. Apalah sangat dengan love story gua ye tak?

Hero pulak gua tak habis baca lagi, baru separuh je gua baca. Itu pun gua malas nak tulis apa-apa pasal buku tu. Benda nak review-review ni bukan pesen gua. Kalau dok melepak dekat mapley sambil berborak dengan member yang tu memang gua power.

Nampaknya sampai di sini sajalah gua menulis. Gua pun dah start malas nak berfikir dah ni. Elok benar kalau gua buat perkara yang gua mahir - melepak di mapley. Takdelah gua mati kutu kat rumah ni tak tahu nak buat mende. Imej mapley, kopi ais, Marlboro light, roti canai dan makwe-makwe dah bermain-main di mata gua ni.

Celaka!

No comments: