27.10.10

Ane, Sebut Betul-Betul Tak Boleh Ke????

Semalam petang gua sama rakan opis gua, Fairuz lepak-lepak curi tulang sambil hisap rokok dekat tempat parking motor. Kebetulan masa tu orang tempat jaga parking pun ada. Kitorang bahasakan diri dia sebagai Ane je la, sebab tak tau nama betul dia dan juga memang tak nak tau langsung.

Banyak yang disembangkan oleh Fairuz dan Ane tu. Gua lebih kepada pendengar dan pemerhati je. Dari hal kerja jaga parking, main duit, rumah kondo, double storey, hal-hal kerja DBKL sampai la kepada hal-hal kerja angkut motor tinggal dan curik motor.

Ane tu pun cerita kat rumah dia pernah ada kejadian percubaan untuk curi motor penghuni kat situ jugak la. Cerita punya cerita, dalam intonasi dan riak wajah yang berbeza gua perhatikan Ane tu bercerita. Sampai la satu part si Fairuz tanya soalan kat Ane tu;

"Itu budak mau curik apa motor Ane?"

"Itu motor baru juga. Itu motor...motor YAMAGHA MAGENTA la. Itu motor baru juga la," jawab Ane tanpa ragu-ragu.

"Apa?? Magenta? Apa motor tu Ane????" tanya Fairuz dalam tahan gelak. Gua masa tu dah paling muka ke tempat lain.

"Ala, itu motor baru juga. YAMAGHA...YAMAGHA MAGENTA la tambi," balas Ane dengan selamba.

Gua dengan Fairuz tak pasal-pasal kena tahan gelak sampai la naik opis. Karang kalau terlepas gelak mahu dilibasnya kitorang dengan segala jenis barang yang boleh dicapai.

notakaki : apa kejadahnya YAMAHA LAGENDA boleh jadi YAMAGHA MAGENTA???

No comments: