19.3.11

Luah Selagi Terdaya

Apa nak jadi dengan gua ni? 2 hari gua tak pergi kerja, duduk rumah je tak buat apa apa selain dari online, online dan online. Oh ya, makan aiskrim sama cokelat jangan lupa juga. Sekarang ni gua dah jumpa 2 ke 3 blog yang bagi gua memang seronok untuk dibaca. Ada bermacam falsafah yang boleh gua dapat dari blog blog tu, dan gua memang minat dengan gaya penulisan penulis blog tersebut.

Ok, gua bukan nak membebel pasal blog yang gua baca sebab gua bukan siapa siapa. Cuma gua terasa macam nak luah kesakitan hati dengan situasi 'bila mana polis eskot bawa motor laju laju tahan pengguna jalanraya yang terdiri dari golongan rakyat bawahan semata mata nak bagi laluan kat pembesar negara lalu jalan tu tanpa perlu bersesak sedikit pun' yang terang terang akan membuat gua menyumpah seranah dalam hati, what the fuck!

Ok, gua tahulah lu tu pembesar negara, VVIP, menteri menteri kabinet, anak anak Raja, keturunan Sultan berdaulat, tapi kamon la, gua dan rakyat rakyat yang lain setiap tahun keluar duit buat bayar cukai jalan tapi kena berhenti hanya semata mata nak bagi laluan first class kat lu orang? Damn sungguh tahu tak? Lagi buat panas bila gua yang dah lambat nak punch card tiba tiba kena tahan kat lampu trafik yang dah hijau sebab nak bagi kereta lu orang lalu saja, dan guess what? Gaji gua kena potong sikit la cibai bila gua punch card lambat. Lu orang paham ke tak paham ni? Gua kerja keras kaw kaw sebab nak dapatkan duit, tapi pasal lu orang nak jalan saja dah buat gaji gua kena potong sedangkan duit gaji yang lu dapat tu rakyat juga yang bayarkan.

Tapi apakan daya, gua tiada kuasa dan juga suara. Gua cuma ada kuasa untuk memaki didalam hati saja. Sebab tak daya gua nak maki depan polis eskot, karang tak pasal pasal gua kena tahan dengan polis langsung gua tak boleh nak pergi kerja. Gua cuma harap yang respek la juga dengan rakyat bawahan sebab tanpa kami semua yang berhempas pulas membanting tenaga, takde la lu orang semua dapat pakai kereta besar besar.

Bak kata Irwansyah, kalau kita nak orang respek kat kita, kita kena respek kat orang lain juga. Ok, bab Irwansyah tu gua tipu. Saja nak komersial sikit.

Tamat.

No comments: