25.4.11

Angan Berangan

Gua tau, semua orang suka berangan ye tak? Samalah macam Anwar Ibrahim berangan nak jadi Perdana Menteri dan juga Rosmah Mansur berangan nak jadi Malaysian First Lady. Macam tu jugalah dengan gua, gua memang suka berangan. Masa berak gua berangan, masa makan pun gua berangan, atas motor pun gua berangan - senang cerita anytime la gua berangan. Err, kalau silap gaya berangan boleh jadi rajin nak beronani.

Masa kecik kecik gua berangan nak jadi Gaban. Tu normal la untuk kanak kanak pra-sekolah, jangan malu nak mengaku la ye. Bila dah menginjak sikit usia tu gua dah mula berangan nak dapat awek dari kalangan awek-awek comel. Masuk kolej gua banyak berangan nak dapat pointer yang cemerlang, hakikatnya kelas banyak yang gua skip. Lepas je habis study dah mula pandai berangan nak ada kereta sendiri, motor sendiri dan kerja yang best. Mulalah pasang angan-angan nak kerja yang bergaji besar, nak merasa dompet tebal sebab penuh dengan duit.

Tapi selalunya angan-angan ni tinggal kenangan je kalau lu tak usaha betul betul. Macam gua la, apa yang gua angan-angankan tu memang banyak yang tak jadi real, lagi lagi part nak jadi Gaban tu. Dompet gua ada masa tebal, ada masa nipis macam kadbod. Kalau dah macam tu, macam mana nak ada kereta sendiri kan? Mujur gua ada motor dah, at least ada la angan-angan gua yang jadi kenyataan.


Tapi sekarang ni apasal gua banyak berangan nak berskandal dengan artis ni? Kadang-kadang dengan Rozita Che Wan, ada certain masa dengan Tiz Zaqyah pulak. Agak-agak ada can ke angan-angan gua yang ni nak jadi kenyataan?

No comments: