24.4.11

Waspada Bila Aju Soalan Kat Gua

Selalu kawan kawan gua tanya kat gua soalan macam ni time lepak - "ko dah daftar mengundi ke belum?" Dan selalunya jawapan gua mestilah "belum lagi". Setiap kali gua jawab dengan "belum lagi" tu, tiap tu juga la gua kena tahan bebelan dari member gua. Dan bebelan yang selalu kedengaran tak lain tak bukan adalah bebelan yang pro-kuasa Melayu.

"Eh, ko taknak mengundi ke? Daftar la, ko nak tengok Cina pegang negara kita ke?"

"Apa la ko ni, nak sangat Malaysia jadik macam Singapura. Ko nak ke hidup susah macam Melayu kat sana?"

"Baik ko daftar Bob. Nanti nak pilihanraya ko undi Melayu, kita jangan bagi can orang Cina pegang negara kita ni."

Begitulah antara bebelan yang gua selalu terima. Dan gua hanya mengangguk, senyum, keluarkan rokok dari kotak, bakar lalu buat-buat tak tahu. Baik gua kosentret kat skrin yang tengah tayang WWE dari gua dengar lu melabon tak tentu hala merepek repek.

Gua ada darah Cina dari belah abah gua. Sekarang ada siapa siapa nak tuduh gua bukan Melayu?

1 comment:

Leha Kebaya Jarang said...

hmm...sy ada pengakuan...sy pun x daftar lg :D ngee~