3.6.11

Kisah Karim, Masdor dan Rakan Rakan 2

Agak lama Karim duduk memerap dalam jamban. Berpeluh peluh dia dalam bilik kecik tak selesa tu. Sambil melabur, Karim ambik feel dengan menghisap Surya sebatang. Lebih padu katanya. Katanya laaa. Setel mencebok, Karim pun keluar. Rokok Surya yang betul betul dah habis bila tiba cebokkan terakhir tadi terus dibuang ke dalam lubang jamban. Jamban sendiri, apa ada hal. Suka hati dia la nak buang kat dalam tu.

Setelah selesai, Karim pun bergegas masuk ke dalam bilik. Laptop yang dari petang tadi terbuka siap sedia di atas meja. Terus Karim duduk menghadap laptop jenama Lenovo miliknya yang dibeli 3 bulan yang lepas. Macam biasa, Karim akan buka Facebook dan Twitter. Sambil sambil mengorat makwe, Karim baca juga blog blog yang best untuk dibaca. Bukan takat blog merepek, blog politik pun Karim layan. Kiranya Karim ni pemuda yang ada wawasan la.

Hari ni, kisah #adindaevans jadi trending kat Twitter. Karim tersengih je bila benda ni jadi isu nasional. Biasalah, budak budak baru nak kenal dunia. Silapnya orang lain yang lebih dewasa yang membuatkan seluruh perhatian warga Malaysia tertumpu pada budak tu. Itu saja sebenarnya yang budak tu mahukan. Perhatian dari semua orang.

"Ahh, bosan la pulak mengadap laptop ni. Aku mesti buat aktiviti luar yang lebih adventure. Tapi nak buat apa? Si Masdor celaka dah keluar merempit, arghhhhhh" keluh hati Karim.

Beep beep. Sms masuk.

Karim terus baca sms yang baru masuk tadi. Secara tiba tiba senyum nipis terukir di wajahnya. Ajakan Kulop Stopa ni memang menarik perhatian Karim. Mustahil untuk dia tolak dalam keadaan bosan macam ni. Memang tepat pada masanya. Tanpa disuruh, terus Karim bersiap. Nanti kalau lambat mahu kena tinggal dia dengan Kulop Stopa.

"Haaa Karim, ke mana kamu nak pergi tu??? Asal malam je tak lekat kat rumah, entah apa la yang dibuatnya kat luar sana?" soal Mek Kalsom, ibu kepada Karim.

"Alaa mak ni, tak rock la duduk rumah. Takkan nak layan Gerak Khas kot.." jawab Karim acuh tak acuh.

"Ada je yang dijawabnya. Haa, yelah. Kang balik jangan lewat sangat. Dengar kabor kat hujung jalan sana ada pocong merayap." kata Mek Kalsom dengan muka saspen.

"Ishh mak ni, benda karut camni la dia nak percaya lagi. Dah la, saya keluar dulu. Kang kunci je pintu ni, saya ada kunci. Assalamualaikum." pesan si Karim.

Dengan ucapan Bismillah, Karim lantas memecut laju motor kapcai kesayangannya tu. Lebih lebih lagi bila tiba di hujung jalan yang dimaksudkan oeh maknya tadi.

Heh!

No comments: