6.6.11

Kisah Karim, Masdor dan Rakan Rakan 3

Dari jauh Karim nampak Kulop Stopa tersengih sengih macam kera dapat pisang tanduk. Ada lagi 3 kutu dengan Kulop Stopa malam. Wan Berahim, Ajak Rock dan Adpa. Berdasarkan line up malam ni, ternyata apa yang dirancangkan oleh Kulop Stopa ternyata best!

"Adoi Karim, kenapa awok lambat sangat ni? Kami dah tunggu kemain lama lagi haa..." sapa Kulop Stopa.

"Ala Kulop, aku berak tadi. Boleh pulak sakit perut memalam ni," balas Karim sambil bersalaman dengan kutu kutu yang lain.

Ajak Rock hanya tersengih mendengar jawapan Karim. Nampak sangat yang dia memang boleh bawa bergurau punya orang, bukan jenis yang tak boleh bergurau. Wan Berahim dengan Adpa entah apa yang dibuat dengan henfon masing masing sambil tersengih sengih. Ni tak lain tak bukan tengah membudayakan budaya membluetooth klip 3gp lakonan aksi anak tempatan la ni.

"Haa, macam mana dengan plan kamu tu Kulop? Bila nak mula?" tanya Karim sedikit tak sabar. Sambil jari jemari kasarnya sibuk menggaru garu celah ketiaknya yang sedikit gatal.

"Sabar laaa, malam masih muda ni. Apa kata sebelum tu kamu bakar rokok sebatang? Aku punya rokok dah habis la pulak," jawab Kulop Stopa bersahaja.

Kotak rokok bertukar tangan, begitu juga dengan lighter. Sebatang rokok diletakkan di pinggir bibir, lalu dibakar dengan api yang secukupnya lantas menerbitkan satu perasaan yang cukup indah buat perokok. Nikmat yang tak dapat diungkapkan dengan kata kata.

"Habis sebatang ni kita gerak!" arah Kulop Stopa.

Masing masing hanya mengangguk. Tumpuan kembali pada rokok yang sedang terbakar, kecuali bagi Wan Berahim dan Adpa yang tak sudah sudah membelek henfon masing masing. Ajak Rock yang pada mulanya semacam tak berminat tiba tiba mengendeng di sebelah Wan Berahim lalu mengeluarkan henfon mahal milik beliau.

Di sudut yang lain, Karim dan Kulop Stopa sedang khusyuk melayan hisapan rokok masing masing. Peluh jantan laju mengalir dari muka mereka berdua walaupun malam itu tak sepanas tengah hari tadi.

Nampak sangat projek malam ni memang projek bertaraf supermega.

No comments: