8.6.11

Kisah Karim, Masdor dan Rakan Rakan 4

Dalam kepekatan malam, terdapat sekumpulan manusia sedang menunggang motosikal dengan riang ria hati mereka. Karim, Kulop Stopa, Wan Berahim, Ajak Rock dan Adpa menuju ke tempat yang ingin dituju. Dalam kepala otak masing-masing, terbayang keseronokan yang bakal mereka tempuhi. Keseronokan yang bersifat nakal sebenarnya.

Perjalanan yang mengambil masa selama 10 minit itu ternyata penuh dengan gurau senda oleh mereka berlima. Habis sepanjang jalan tu huru hara dengan suara malaon-malaon yang tak reti nak melekat kat rumah masing masing. Pantang ada benda yang boleh digelak, habis berderai ketawa masing-masing. Macam gampang.

Akhirnya, tiba jua mereka ke tempat yang dituju. Senyum kian melebar di pipi mereka. Yang paling lebar tak lain tak bukan Ajak Rock, sebab mulut dia lebar tahap tak patut. Ada orang kata bila dia tarik lagu Awie memang tak ada masalah langsung, sebab tu la dia digelar Ajak Rock oleh rakan sekampung. Tapi kadang kadang dia layan juga lagu kumpulan nasyid In-Team.

Setelah berlegar legar di kawasan sekitar, barulah mereka bertemu dengan port yang sesuai untuk parking motor masing masing. Nak parking motor pun kucar kacir. Biasanya kalau time parking punyalah masing-masing ambik masa yang lama, siap nak solex bagai. Tapi kali ni tidak. Hendel pun tak kunci. Nampak sangat kegopohan di situ.

Tiba-tiba...

No comments: