3.9.12

Kisah Zulfadli dan Nur Aina : Episod 2

Bila dikenang kembali, Zulfadli dan Nur Aina asalnya berkawan saja. Setiap hari mereka berbalas text, bermensi di Twitter dan berchatting di Fesbuk. Sampailah satu hari, Nur Aina mengadu pada Zulfadli bahawa dia kesunyian kerana tiada siapa di hati dia pada masa itu. Zulfadli tak terkejut, cuma dia hanya berkata pada Nur Aina supaya bersabar - mana tahu tak lama lagi dapat pengganti yang baru.

Start dari hari itu, mereka makin rapat. Secara tak sedar, dalam hati Zulfadli dah mula ada rasa sayang pada Nur Aina. Fikirannya sentiasa terarah kepada Nur Aina. Baik pagi, siang, petang mahupun malam. Hanya Nur Aina yang bermain dalam fikirannya.

Satu hari, Zulfadli ambil keputusan berani untuk menyatakan perasaannya terhadap Nur Aina. Ternyata respons yang diberikan oleh Nur Aina baik, cuma bagi Nur Aina masih terlalu awal untuk memulakan perhubungan yang lebih serius. Berikan dia sedikit masa untuk pergi lebih jauh, dan Zulfadli tiada masalah untuk itu.

Hari-hari yang berlalu dirasakan cukup sempurna oleh Zulfadli, lebih-lebih lagi dengan kehadiran Nur Aina dalam hidupnya. Hidupnya penuh keceriaan, tiada lagi kedukaan dan kosong. Begitu juga dengan Nur Aina, kekosongan yang selama ini wujud dalam hatinya telah terisi dengan kehadiran Zulfadli.

Tapi itu semua sementara saja. Akhirnya hubungan mereka berdua tidak menjadi. Bagi Zulfadli, dia sudah tahu apa yang menyebabkan hati Nur Aina berpaling terus dari dia. Zulfadli tahu, Nur Aina menerima diri dia hanya kerana kesunyian dan kekosongan dalam hati Nur Aina dek kerana cinta sebelum ini tidak menjadi. Sekadar untuk menghilangkan perasaan sunyi itu, dan Zulfadli muncul tepat pada masanya dalam hidup Nur Aina. Zulfadli tak mahu salahkan Nur Aina, bagi Zulfadli itu adalah normal. Setiap orang akan menghadapi situasi tersebut. Cuma, Zulfadli sedikit terkilan kerana apa yang diharapkan olehnya tidak kesampaian.

Bak kata Ahmad Dhani - salahku biarkan kamu, bermain dengan hatiku - Zulfadli akui, kesilapan dia di situ adalah kerana terlalu mengharapkan cinta dari Nur Aina, dan mudah membiarkan hatinya dipahat dengan nama seorang insan bernama Nur Aina.

No comments: