3.9.12

Kisah Zulfadli dan Nur Aina

Zulfadli terdiam. Bagaikan ada batu besar yang menghempap terus ke dadanya tanpa ada can untuk dia mengelak. Tak pernah seumur hidup dia merasakan perasaan yang sebegitu rupa. Baginya, inilah kali pertama dia mengalami kejutan sebegitu rupa.

Nur Aina, gadis yang dicintai olehnya telah membuat satu keputusan yang mengejutkan. Selama ini dia sangka yang hubungan dia dan Nur Aina akan kekal berlanjutan, tapi apakan daya perhubungan itu terputus di pertengahan jalan. Bunga-bunga bahagia kelihatan sepanjang perhubungan mereka, walaupun masih tiada lagi ikatan percintaan di antara mereka berdua. Tetapi, rupa-rupanya ada sesuatu yang akan menghancurkan hubungan yang baru hendak bermula itu.

Bagi Zulfadli, tiada berita yang paling menyedihkan selain daripada menerima berita sedih dari Nur Aina pagi itu. Terasa bagaikan seluruh manusia di dunia ini mengejek-ejek dirinya di atas kegagalan itu. Walhal bagi Zulfadli, dia telah melakukan segala yang terbaik - semata-mata untuk bertakhta di hati Nur Aina.

Sudahlah letih dengan beban kerja yang terlampau banyak, ditambah lagi dengan perasaan kecewa, hampir-hampir membuatkan Zulfadli hilang pertimbangan. Bayangkan, semasa memandu di terowong SMART, hampir saja meter keretanya mencecah 130 km/j - cukup untuk membuktikan betapa kecewanya hati seorang manusia yang bernama Zulfadli. Mujurlah nasihat dari seorang teman yang diungkapkan kepadanya sebelum itu membuatkan fikirannya kembali ke paras normal.

Sampai sekarang Zulfadli tertanya-tanya apakah yang menyebabkan Nur Aina sanggup mengambil keputusan sedemikian rupa. Apakah salah dia sehinggakan Nur Aina nekad dengan keputusannya itu?

Bagi Zulfadli, segala yang dilakukan olehnya selama ini benar-benar ikhlas untuk menambat hati Nur Aina. Tiada langsung niat di hati untuk mempermainkan Nur Aina, hatta melukakan hati Nur Aina. Mungkin ada sedikit kesalahan yang dilakukan oleh dia sehinggakan Nur Aina berkecil hati. Tapi Zulfadli juga seperti manusia yang lain, sering saja melakukan kesilapan, sama ada secara sedar ataupun tidak.

Tapi walau apa pun yang terjadi, dia tetap sayangkan Nur Aina. Dan dia masih berharap agar Nur Aina sudi memberikan kepadanya peluang kedua - untuk dibuktikan betapa dia ikhlas menyayangi Nur Aina. Dan sebolehnya, dia akan tetap berusaha untuk memenangi kembali hati Nur Aina - insan yang telah memberikan kebahagiaan di dalam hati Zulfadli.

2 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
zulhelmimalek said...
This comment has been removed by the author.