1.9.09

Cerita Sayu Di Malam Ramadhan


Malam ni muncul dengan cuaca yang agak baik. Aku sebagai seorang Muslim yang berkaliber memang sudah memasang niat untuk bertarawih di masjid. Tiba-tiba henponku berbunyi. Ada mesej masuk rupanya. Ada pelawaan untuk ke masjid. Lantas dengan sepantas kerengga, aku pun bersiap-siap. Berbaju Melayu kaler maroon dengan berseluar jeans saja, nak pakai samping memang la tak sesuai sungguh. Dalam fikiran dah terbayang keenakkan menghisap Surya selepas berbuka. Lepas je siap berdressing, aku pun capai la kunci motor kapcai aku. Sambil bersiul kecil aku pun pelan-pelan naik motor. Bila je aku nak setat enjin, rasa macam tak best. Aku belek punya belek, last-last aku dapat tau apa yang tak kena. Tayar motor aku kehilangan angin sebab mungkin dia asyik kentut sepanjang Maghrib tu. Aku dengan tensennya sambil merengus kecil tak tau la nak cakap apa dah. Alih-alih aku langsung tak ke masjid, hatta ke surau sekalipun. Bersolat Isyak di rumah saja. Terawih kalau nak best kena berjemaah kat masjid gak, baru tak sunyi. Tapi, yang paling meninggalkan kesan adalah,
AKU TAK DAPAT HISAP ROKOK LANGSUNG MASA TU!!!! ARGGHHHH!!!

notakaki : hmm, besok kena keluar duit mau
operate motor

2 comments:

Bainun Waheeda said...

haha..

bob jerit kuat kuat lagi..huhu

zulhelmimalek said...

klu bole dgr la..
mmg aku dh jerit kuat2 pn...