24.7.10

Ciri-ciri Awek Ranggi Pilihan Gua

Gua memang cukup gemar memerhatikan orang orang di sekeliling gua sebab gua ada 2 bijik mata untuk melihat semua telatah, perangai, sifat dan segala macam jenis perkara yang gua rasa patut untuk gua perhatikan. Jadi, ini adalah apa yang gua rasa patut ada pada seseorang awek ranggi yang menjadi pilihan gua;

  1. Memiliki senyuman yang manis seperti segelas kopi ais ataupun gula gula cap kopiko,
  2. Raut wajah yang bersih, tenang, mendamaikan serta bebas dari parut kesan selepas eksiden,
  3. Masih memiliki ciri ciri wanita timur dan tidak terlalu menunjukkan ciri kebaratan yang melampau walaupun gua sememangnya berasal dari barat,
  4. Tidak pandai membazir wang ringgit di kala bershopping, lagi lagi di musim pra-raya,
  5. Mampu berfikir dan pandai menyelesaikan segala masalah mahupun kemelut yang datang melanda diri beliau tanpa perlu merengek rengek meminta perhatian,
  6. Menghormati masa masa peribadi gua dan tak perlu untuk memberi annual report kepada beliau 24 jam sehari,
  7. Mampu hidup dalam kesederhanaan dan mampu untuk melepak di gerai gerai tepi jalan bawah pokok;
  8. Tidak terlampau gedik seperti seekor kucing yang sedang kelaparan,
  9. Baik tutur katanya serta kurang kasar bahasanya walaupun gua sendiri suka bercakap kasar,
  10. Memiliki perangai dan peel yang gila ataupun bahasa mudahnya gila gila remaja,
  11. Tidak terlampau memandang wang ringgit, harta benda, kekayaan serta darjat kekeluargaan,
  12. Memiliki unsur unsur humor dalam diri dan bukannya seorang yang pasif,
  13. Tidak menjadikan Tyra Banks, Britney Spears, anak Yusof Haslam ataupun Justin Bieber sebagai idola,
  14. Cekap dalam bidang automotif, pertanian, seni reka tanda, ekonomi rumah tangga, pasaran saham, membaiki bumbung bangunan, mendaki bukit, grafiti, rapping serta headbanging,
  15. Tidak memakai gincu bibir kaler merah terang di waktu pagi, tengahari, petang mahupun malam,
  16. Cukup tabah, cekal dan bersedia untuk kena bahan dalam segala aspek yang dapat dibahankan,
  17. Memiliki sepasang Converse yang usang dalam almari kasut di rumah,
  18. Mampu mencapai range vokal Jaclyn Victor semasa berkaraoke,
  19. Tidak memasang impian untuk menjadi ketua pasukan sorak di institut pengajian tinggi,
  20. Bukan ahli Puteri Umno,

Begitulah serba sedikit apa yang dapat gua coretkan untuk kali ini. Sebenarnya masih ada 1,570 ciri lagi yang gua rasa tak perlu orang lain tau, cukuplah gua sorang je yang tau.

Kalau sape sape rasa ada ciri ciri kat atas tu sila silalah batuk, berdehem, senyum macam kambing, cepat cepat tengok muka sendiri kat cermin ataupun pura pura menyamar jadi kerusi.

6 comments:

Nad Ali said...

*pipi ping2*

adliotto said...

yang no 17 tu gua setuju sangat!!!
no 20 gua boleh tutup mata lagi.

bebob said...

apa kau merepek nad??????????

fndrocka said...

kemaruk nak berbini ke...sikit2 dah lah..ini sampai 20

Nad Ali said...

akuw terasew lew.hewhewhew.apemacam?nak lempang muke aku x?haha

bebob said...

fndrocka : bro,kira sikit la tu..ada lagi 1,570 gua buat tak tau je nak tulis..

nad : bukan nad,sikit pun aku tak rasa macam tu..cuma ada rasa macam nak libas leher kau dengan hanger je..