10.6.11

Setia

Ada satu masa pernah seorang kawan aku bersurah kat aku yang dia adalah insan yang paling setia. Maksud setia di sini ialah dia tu seorang yang sangat setia untuk menanti cintanya terhadap seorang gadis. Betapa setianya dia sampaikan dia mengaku pada aku yang dia tetap akan tunggu si gadis itu sampailah si gadis itu akan menjadi miliknya.

Pelik bukan?

Habis tu, takkan kau nak tunggu sampai ke tua. Manalah tahu kalau kalau hati si gadis langsung tak terbuka untuk dia terima kau. Nah, takkan sampai ke tua kau tetap nak tunggu dia? Takkan walaupun dia dah berkahwin dan beranak pinak kau tetap nak tunggu dia? Katakan kalau ada orang lain yang sudi mengisi hati kau, kau tetap nak tolak gara gara setianya kau pada benda yang pasti?

Dan dia pernah cakap pada aku, yang dia kalau dah sayang pada seseorang tu dia memang akan sayang sampai bila bila - walaupun orang tu tetap tak mahu pada dia. Dia susah nak cari yang lain, walaupun dia tahu orang yang dia sayang tu dah ada yang punya.

Reaksi aku?

Hembus asap rokok jauh jauh dari muka sambil sekali sekala menguap sebab mengantuk. Dalam masa yang sama seorang lagi kawan tengah setting khemah untuk tidur di tepi pantai nan permai.

Mengantuk sial!

2 comments:

Anonymous said...

whahahaahahahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaahahahahaahahhaahahahahhuhuhukkhukhukhuk...batuk siak...

zulhelmimalek said...

gua tau lu siapa,hahahahahaha