23.11.11

Malaysia Menang Lagi


Tahniah kepada barisan pemain Harimau Muda kita yang bermati-matian mempertahankan ibu segala emas untuk Sukan Sea bak kata wartawan dalam suratkhabar dalam perlawanan yang sungguh mendebarkan.

Walaupun menang, masih ada pemain yang tidak dapat membuang sifat dan perangai bangangnya jauh ke dalam longkang yang bersepah kat Indonesia tu sebelum sampai ke stadium. Siapakah dia? Anda tentu tahu dengan jelas siapa yang dimaksudkan.

Baiklah, kepada abam-abam, akak-akak, adik-adik dan juga makwe-makwe yang kemain lagi bersorak masa Harimau Muda kita ni menang kelmarin, jangan lupa yang pada 23 November 2011 akan berlangsung perlawanan kelayakan Sukan Olimpik 2012 di Stadium Nasional Bukit Jalil antara Malaysia dan Syria. Jadi marilah sama-sama kita memenuhi stadium untuk memberikan sokongan. Tak guna juga kalau dok bertempik kat kedai mamak dengan kedai Awe je. Ye tak?

Tapi ingat, yang menang tu biarkan menang dan perlawanan tu sudah pun berlalu. Ada lagi 90 minit yang mendebarkan yang menanti pasukan Harimau Muda kita. Masa untuk bergembira sakan dan up status fesbuk dengan ngauman bila Malaysia menang dah habis. Tumpukan pada perlawanan yang akan datang nanti. Ini bukan lagi perlawanan tahap Asean ni. Jangan nanti bila kalah dah tak nak mengaum pulak ye?

Mana yang mengaku diri tu Ultras Malaya (UM) pergi hafal cepat chants UM. Kalau setakat kau menari kat tengah-tengah UM tu baik tak payah, pastu dok kelam kabut mengaku diri tu UM kat fesbuk. Baik lu duduk dengan gua, boleh juga makan kuaci sambil tengok bola. Tak payah penat nak menyanyi menari bagai.

Apa-apa pun gua berharap Fakri Saarani terus bermain untuk perlawanan tersebut sebab ada juga bahan untuk dikepala banakan. Tapi jangan risau, mana yang layak dikepala banakan pun akan tetap diberi title kepala bana. Takkan la si Fakri nak makan seorang ye tak?

In Fakri We Trust! #IFWT!

Kehkehkeh.

No comments: