13.7.10

Seruan Kepada Semua

Pada petang Sabtu yang damai, angin sepoi sepoi bertiup, matahari tak berapa nak keluar sangat menandakan bahawa cuaca sangat sesuai untuk bermain bola, berbasikal, merejam lembing, lari 100 meter berpagar, memanah, berkuda, merempit sambil suwit suwit awek dan pelbagai lagi aktiviti riadah yang menyihatkan badan.

Bagi mereka yang gemarkan aktiviti dalam rumah pula, mereka lebih selesa menonton dvd, memakan cekodok, bermain PS 3, menulis entri baru di blog, melayani kerenah rakan rakan di Fesbuk, berchatting di YM sambil berwebcam separa lucah, berkhidmat pesanan ringkas lucah dan juga bermasturbasi di dalam bilik.

Apabila dilihat pada aktiviti yang dilakukan oleh 2 golongan yang berbeza itu, dapat disimpulkan bahawa perkembangan mental dah sahsiah diri lebih terjamin berpihak kepada golongan pertama tadi yang lebih gemarkan aktiviti di luar. Bersukan atau beriadah akan memberi keseronokan pada mereka dan secara tak langsung menjana kesihatan tubuh badan serta minda meraka.

Manakala bagi golongan kedua, keseronokan tetap ada. Tetapi, kemudaratan yang lebih banyak akan datang berbanding kebaikan. Berpeluh jauh sekali, cuma mungkin semasa bermasturbasi itu peluh akan keluar juga. Tetapi, ianya tetap tidak elok dari segi kesihatan mahupun dari perundangan Islam sendiri (bagi mereka yang beragama Islam). Dan apa yang menyihatkan jikalau mulut tak henti henti mengunyah cekodok di selang selikan dengan teh susu mahupun teh o panas?

Sampai bila kita mahukan kehidupan seperti itu? Tidakkah kita berasa bosan dengan cara hidup begitu? Tidak berasa malukah kita dengan rakan rakan lain yang jauh lebih sopan gaya hidupnya berbanding kita?

Oleh itu, marilah kita sama sama berubah menuju kearah kejayaan dan juga membentuk diri menjadi belia yang berwawasan, berkaliber, berintegriti, gemilang, terbilang dan berwawasan dalam menyahut seruan 1 Malaysia serta laungan Malaysia Boleh.

...

Tapi, gua lebih gemarkan tidur di petang hari Sabtu selepas balik dari kerja. Peduli apa gua dengan tulisan di atas.

notakaki : apa yang gua merepek pun gua tak tau.......

2 comments:

mak enon said...

eh kau yang kategori ke2 tu kan? ahha

zulhelmimalek said...

apehal plak???????