8.5.11

Nak Cepat Kaya?

Malam tadi gua melepak macam biasa kat mapley. Mapley je la tempat yang boleh gua lepak, sebab takde tempat lain yang boleh gua nak melepak. Tapi malam tadi gua lepak mapley yang jadi port awek awek cun. Memang best la cuci mata, hehe.

Macam biasalah, Sabtu malam minggu kalau kat mapley memang meriah sebab orang datang nak tengok bola. Yang bola tengok dia pun ada jugak, tapi tu jarang berlaku. Sambil tengok bola, mulut pun pung pang pung pang melabon tak tentu hala. Lepas tu tiba tiba gelak macam orang gila, sampai berpeluh peluh satu badan. Well, metabolisme badan gua memang tinggi, baru gelak sikit dah berpeluh. Belum bersukan lagi tu.

Tetiba ada satu brader datang kat meja gua. Gua dah perasan brader ni pergi meja ke meja kat situ. Bila dia kat table gua, dia hulur kat kawan gua 2 keping flyers. Gua biar member gua baca dulu, sebab gua tau adab dan akhlak. Lepas dia habis baca barulah gua capai kertas tu dan baca dengan penuh perhatian.

"Dapatkan RM 480 dalam masa 24 jam, anda mampu mengubah segalanya"

"Kami akan membongkar rahsia bagaimana untuk jadi kaya hanya dengan malas bekerja"

Wah, ayat dia kemain lagi ye. Gua geleng kepala, tanpa mampu berkata apa apa. Gua tengok brader tu pun datang naik Kancil, ada hati nak berkongsi rahsia kemewahan dengan orang lain. Takkan la tak boleh beli kereta yang lagi mahal kalau dah boleh dapat RM 480 dalam masa 24 jam?

Gaya pun takde macam gaya brader brader kaya, macam brader brader kayap ada la. Macam tu ke lu nak tarik orang untuk join benda yang lu join tu? Penampilan pun lu tak dapat nak yakinkan orang lain, so macam mana orang nak join brader? Ikut flyer cakap boleh dapat duit banyak tu, kalau sebulan lu kiralah berapa boleh dapat. Secara logiknya, brader yang dok bagi flyer tu pun dah tentu boleh berlagak nak tayang kemewahan dia ye tak? Tapi gua tak nampak pun kemewahan yang dia dapat dari benda yang dia buat.

So gua lipat flyer yang dia bagi tu, then gua bagi kat mapley kat situ. Sebab gua ingat, diorang patut target mapley mapley ni. Bila mapley ni dah join, sampailah mapley tu kaya so mapley mapley tu boleh bawak duit banyak banyak balik negara diorang. Tak pun, mapley tu boleh guna duit yang banyak tu untuk bukak kedai yang baru. Makin bertambahlah port lepak tengok bola kat KL ni.

Tak gitu?

notakaki - eh, awek depan table gua hisap rokok sampoerna la. kak, nusantara taknak try ke? kehkehkeh.

No comments: