31.5.11

Trauma Si Karim

"Cibai!!!!!" bentak Karim kat table sebelah. Masdor yang tengah makan mee goreng mamak takde sayur jadi tergamam.

"Kamu ni kenapa Karim? Tiba tiba menjerit tak tentu hala kat kedai makan ni? Malu la sikit, tempat awam ni," kata Masdor kepada Karim. Beberapa orang makcik dan pakcik sibuk memanjangkan leher untuk melihat apa yang berlaku. Huh, dasar perangai tipikal orang Melayu.

"Bukan apa, aku geram sungguh ni. Ada ke dia buat aku macam ni? Sampai sekarang aku trauma kau tak?" jawab Karim dengan muka serius nak kena tampar.

"Ce kamu cerita kat kami, apa sebenarnya yang berlaku. Manalah tahu kami boleh tolong ke?" nasihat Maikel, sepupu kepada Karim yang kebetulan lepak dengan Masdor. Beberapa orang kutu dah mula keliling table mereka. Brader ambik order pun ada jugak, tersengih sengih macam kerang busuk. Ada jugak brader brader beg silang sibuk datang menyemak kat situ. Nak tunjuk gengster la tu.

"Takde apa, aku ada kenal dengan sorang makwe kat bas stand seberang jalan tu. Aku tengok dia sorang sorang je tadi, aku pun tegur je la. Tak sangka dia bagi respon baik," terang Karim bersungguh sungguh.

Semua yang mendengar senyap buat sementara waktu. Cuma brader ambik order je sibuk memekak ambik order dari customer yang baru sampai. Bunyi kipas berpusing jelas kedengaran.

"Lepas tu aku tanya la nama dia, dia jawab nama dia Musliha. Ok la tu, aku tanya dia nak pegi mana, dia cakap dia nak pegi kerja. Aku tanya nak hantarkan dia, dia kata ok je. Aku pun eksaited la, " kata Karim.

"Dah tu, apa masalahnya sampai kamu nak mengamuk ni?" tanya aku pada Karim.

"Sebabnya bila dia paling muka betul betul kat aku, baru aku dapat tangkap yang dia tu bukannya perempuan ori. Tapi mak nyah!!!!!" jawab Karim dengan muka cemas.

"Ada halkum ke?" tanya Maikel cemas.

Karim hanya mengangguk anggukkan kepalanya. Peluh jantan menitik jatuh perlahan lahan di wajah Karim.

"Cibaiiiii!!!!!!!!" jerit semua orang di kedai makan itu dengan meriahnya.

Brader ambik order tadi dah berguling guling kat lantai sampaikan kertas order customer bersepah sepah.

2 comments:

akak eskrem said...

Uihh. Femesnye nama karim ni. @capricetv pun nama karim gak ek? Dah baca kontrolhisteria? Siap ada episod karim lagi. Haha

zulhelmimalek said...

eh,yeke? tak tau la pulak i. i main tulis je nama karim tu,tetiba terpikir dalam kepala. kebetulan agaknya.