28.5.11

Pengakuan Ikhlas

Aku ada satu jenis pesen perangai yang memang kalau kau dah kenal aku kat dalam Fesbuk ke, Twitter ke mesti kau rasa pelik bila jumpa aku face to face. PEMALU, ya aku memang pemalu orangnya. Tak kisah kau lelaki ke perempuan ke memang aku akan tunjuk sifat diri aku yang satu ni.

Dalam Fesbuk, Twitter, YM, or sms memang kau akan rasa aku ni jenis yang cepat mesra dan peramah. Tapi realitinya, aku akan ambik masa yang agak lama untuk selesa dengan orang yang aku baru kenal, walaupun dah lama kenal kat alam maya sekalipun. Kalau dalam alam maya bukan main lagi aku pung pang pung pang dengan kau, tapi bila jumpa direct in person tetiba aku jadi lambat sikit nak mesra, heh!

Bukan aku tak pernah nak ubah sikap tu - banyak kali juga aku cuba - tapi biasanya tetap akan jadi macam tu. Aku pun pernah kena sound dengan member aku pasal ni, dia cakap aku ni pemalu tak bertempat - even dengan lelaki sekalipun. Tapi janganlah salah sangka pula, aku ni bukannya homoseksual lahanat. Nak dapat makwe camne kalau bila berdepan dengan perempuan aku jadi kucar kacir tak tentu pasal? Nak pandang muka pun naik segan, apatah lagi nak beramah mesra.

So, buat kawan kawan yang baru aku kenal dalam Fesbuk atau Twitter, kalau kita lepak sama sama nanti janganlah nak pandang pelik muka aku pula. Mahu berlari keliling meja aku nanti. Kiranya aku ni lambat panas la bila jumpa orang yang baru first time jumpa. Bila dah lama sikit bersembang, barulah aku akan mula selesa dengan korang dan akan tunjukkan sifat aku di alam maya - selamba tak tentu hala dan banyak bercakap.

Masa tu barulah korang tau penat tak penat nak melayan aku ketawa terbahak bahak.

notakaki - perghh, gua jadi lagi tak keruan kalau ada makwe ajak gua lepak. jadi untuk awak, jangan buat saya naik segan bila kita lepak nanti okay.